احادیث ماه مبارک رمضان

 

 

قال الباقر عليه السلام 
لا صيام لمن عصى الامام و لا صيام لعبد ابق 
حتى يرجع و لا صيام لامراة ناشزة حتى تتوب
و لاصيام لولد عاق حتى يبر
 
امام باقر عليه السلام فرمود: 
روزه اين افراد كامل نيست: 
1 - كسى كه امام (رهبر) را نافرمانى كند. 
2 - بنده فرارى تا زمانى كه برگردد. 
3 - زنى كه اطاعت‏شوهر نكرده تا اينكه توبه كند. 
4 - فرزندى كه نافرمان شده تا اينكه فرمانبردار شود. 
بحار الانوار ج 93، ص 295.


 

 



قال رسول الله (صلى الله عليه و آله) 

ان ابواب السماء تفتح فى اول ليلة من شهر رمضان 
و لا تغلق الى اخر ليلة منه 


رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمود: 


درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود 
و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 

بحار الانوار، ج 93، ص 344 



 







قال رسول الله صلى الله عليه و آله:قال الله تعالى

الصوم لى و انا اجزى به

رسول خدا فرمود خداى تعالى فرموده است:
روزه براى من است و من پاداش آن را مى ‏دهم 
وسائل الشيعه ج 7 ص 294، ح 15 


 
 




قال الصادق عليه السلام
من صام لله عزوجل يوما فى شدة الحر فاصابه ظما و كل 
الله به الف ملك يمسحون وجهه و يبشرونه حتى اذا افطر.


امام صادق عليه السلام فرمود: 
هر كس كه در روز بسيار گرم براى خدا روزه بگيرد و تشنه 
شود خداوند هزار فرشته را مى ‏گمارد تا دست ‏به چهره او 
بكشند و او را بشارت دهند تا هنگامى كه افطار كند. 
الكافى، ج 4 ص 64 ح 8; بحار الانوار ج 93 ص 247

 
جرعه نوشان بهشت
 
 

قال رسول الله صلى الله عليه و آله
من منعه الصوم من طعام يشتهيه كان حقا على الله ان 
يطعمه من طعام الجنة و يسقيه من شرابها.
رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز 
دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى بخورانند 
و از شرابهاى بهشتى به او بنوشاند. 
بحار الانوار ج 93 ص 331

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:حدیث,ماه رمضان, ] [ 12:20 ] [ سید حسین موسوی انور ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آرشیو مطالب
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 83217
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

ساعت فلش مذهبی
پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج)
برای دریافت کد نوا کلیک کنید

معبر سایبری منتظران مهدی